Det Var det Minsta jag kunde göra...

God Morgon!!!



Gick till dagis och Lämnade min Älskade Son och på vägen hem precis när jag var utanför min port och skulle gå in så hörde jag en röst som skrek: Carina Hallåååå....

Jag vände mig om och såg en Mager, blond, Smutsig, Sliten, Nerknarkad Tjej...

Kunde inte tro det var sant... :( Detta var en Gammal vän/ granne till mig sedan Många år tillbaka och då var hon en underbar mamma till sina barn och hon var väldigt huslig och omtänksam för att barnen skulle ha det bra...

Nu... :  Sluddrande, Speedad, Tuggade omedvetet med käkarna, smutsig och mager och knappt klädd för årstiden precis.. Hon såg så sliten och nere ut och det var som att se ett spöke rent ut sagt :(

Hon var så glad när hon såg mig.. Hon stod där med en cykel full av Påsar, väskor och ja skräp och gud vet vad.

Vi stod och prata lite och till sist Bjöd jag upp henne till mig.. Jag var tveksam länge men samvetet och magkänslan sa: Det är det minsta du kan göra!!

Hon var frusen och hon berättade hur hon levde nu när jag frågade henne och hon sa att med dig Carina kan jag vara ärlig och säga exakt som det är utan att skämmas...För jag VET att du tycker om Mig som den jag är och det har du alltid gjort.
Hon visade ingenting på att hon VILL sluta med droger,,eller försöka få hjälp.. Och jag sa rent ut att Förlåt men du ser fördjävlig ut gumman...

Hon tog det bra och tog inte illa vid sig alls...bara tittade ner i golvet och var tyst.



Jag Sa till henne: Gå och häll upp ett bad gumman..Tvätta dig och så kom ut sen hit och ät lite mat. Jag fixar rena nya kläder åt dig och fixar ditt hår lite. Hon sken upp som en sol...fast hon var jätte påverkad av droger och stod och tugga och prata med sig själv med stirriga ögon.

Jag kokade soppa åt henne då hon hade Tandvärk och inte kunde tugga för smärtan.. Hennes tänder var KATASROF...
Jag fixade ett varmt, skönt Skumbad och leta reda på rena kläder åt henne.. Jeans, trosor, bh, tröja och jacka jag inte använder..

När hon klädde av sig så hade hon blodat ner hela sina trosor och byxor och gud vet hur länge det hade pågått... Ojdå sa hon och skämdes lite..jag har visst inte slutat blöda.. försökte hon säga lite ursäktande...

Hennes armväck var sönderstuckna och jag kände hur tårarna hängde i ögonen på mig... Stackars Tjej och Varför varför varför...???

Förbannade Jävla Droger och Sprutor tänkte jag.
Denna Tjej Mamma Vän har lagt ALLT det hon hade i droger, knark och ett jävla uteliggarliv nu...
Hon berättade att hon ibland bor i en husvagn som står öde lite utanför Linköping och annars är hennes hem det som fanns på hennes cykel.. :(

Hon har Knappt någon kontakt med barnen, Utnyttjad av förbannade jävla pundare både genom kriminella saker samt för de som vill ha sex.. Fy Faaan säger jag .. Jag blir så jävla ledsen och arg på en gång!!!

Iallafall så Kastade jag hennes blodiga, smutsiga kläder och hon fick rena kläder och blev nyduschad.. Hon var jätte hungrig och åt sig mätt och pratade om allt mella himmel o jord men allt handlade mest om " En knarkares tankar, liv och hur man ska fixa knark och göra småbrott för att få pengar till att överleva).. Inget annat var mer viktigt än det i hennes liv just nu..

Efter ett par timmar gick hon och sa Tack Carina.. Detta ska jag Aldrig glömma och Du är inte som alla andra för du har ett Hjärta av Guld.. Sen gav hon mig en bamsekram och Gud vet när man ser henne nästa gång,,,Om man ser henne någon mer gång.. Hon var Långt nere i skiten och det går så fort... Men detta var det Minsta jag Kunde göra för henne just idag,, just nu..


Det finns de som skulle Skita i henne och låtsats inte känna henne, höra henne eller se henne istället... Vem skulle ärligt talat ens ta hem henne för att ge henne lite Mat, Rena kläder och att låna badrummet för att bli ren????
Väldigt Få kan jag svara på!!!!!

Även att man får skrubba hela badrummet med alsolsprit och alla rengöringsmedel man har efterråt.. För man vet ju inte vad en Missbrukare kan ha.. Inget illa menat..Absolut Inte men man måste vara säker och jag har ju Barn också.

Jag önskar av Hela mitt Hjärta att Alla NI som SER eller KÄNNER eller VET någon som är nere i skiten eller inte har något hem osv... Tar sig några minuter, timmar i sitt Upptagna liv och Gör en liten sak för att hjälpa.. Det behövs inte mycket.. det lilla kan hjälpa mycket för stunden för dessa människor..och jag SVÄR att DU kommer må mycket bättre inombord för det lilla man gör.. Man KAN om man bara VILL!!!

Detta var Min Goda gärning idag...Även om det var en piss i havet för vad man Kan göra..
Men bättre än Ingenting alls..!!









Kommentarer
Postat av: Lena

Otroligt fint gjort! Det är som hon sa till dig !

Du har ett hjärta av guld!

Kram

2012-01-09 @ 12:34:58
Postat av: "Kinna"

Starkt gjort Carina !!!!!!!!

2012-01-09 @ 12:50:10
Postat av: maria

Men åh Carina vilken underbar människa du är!!!

fick tårar i ögonen efter detta inlägget.

Du är verkligen en fin människa! glad att ha fått din som granne och vän <3

2012-01-09 @ 13:25:08
URL: http://crazyminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0