Våga Ha och Visa Känslor...

Skulle vilja ligga i sängen hela dagen och dra täcket över huvudet..som så många dagar jag redan gjort nu.
Men plikten kallar och mammarollen är ett Måste. Tvätta och städa o laga mat och ge råd och vara en bra förebild till sina barn!!!
Varje dag och lära dom att inte ta något skit och hålla huvudet högt och vara starka inom sig o uttåt sett.... Samtidigt som de ser att Man själv INTE är det man försöker lära ut.
Barn Ser och Vet och Fattar mer än vad man tror!!! Och vem försöker man "Lura" genom att låtsats att man själv är den man uppfostrar dom att vara?? De får två olika bilder..
De hör och ska lära sig en sak men ser en annan av oss som ska lära dom :@
Nej våga visa hur man mår!! Våga berätta vilka Misstag opch Fel man själv gjort så DE inte hamnar i samma situation som än själv!! VÅGA VISA alla sina känslor och håll inte inne med något.
Jag uppfostrar mina barn för att de ska lära sig behärska sina känslor och inte gömma dom o förneka dom. Mina barn ska lära sig att Känslor är bra och jag vill INTE att mina barn ska vara och bli Känslokalla och ha hjärtan som stenar.
Mina barn ska inte skämmas för att Prata känslor, Visa känslor, Vara ledsna och Gråta samt dela med sig av allt det Glada och Fina och det Underbara !!
Man ska Alltid gå efter sina känslor sägs det men så FÅ människor som Vågar visa dom!! Varför ???
Vissa tycker att Visar man känslor så är det SVAGHET...
Vissa tycker att Visar man känslor är det STYRKA...
För Mig och i min värld och min syn så ser jag ÄRLIGHET i de som Vågar visa sina känslor och det är STYRKA av högsta grad :) men som också kan tas som en svaghet av andra .....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0