Början På Något Nytt !!

Nu är sista bladet vänt på det som varit och där på sista sidan stod det SLUT!!! Känns tungt känslomässigt men någon gång måste man inse att Livet är för kort för att gå och Längta och Vänta på det som Aldrig kommer hända!!
Det har gått alldeles för lång tid och nu kom vi till sista sidan av denna historia,
och där Finns bara ett enda ord: SLUT!!!
Slutet på Vad man önskat och Slutet på vad man Offrat tid, Känslor och Tårar på.
Det är så Enkelt för vissa att hellre gå den enkla vägen att Avsluta allting Än att försöka Satsa, Kämpa och Bygga upp något!!
Precis som ett barn som ska bygga torn med Lego.. I början är det Spännande och En kul sak... Sen Njuter man av det.. Och det är det man lägger den mesta tiden på.. För att ju mer tiden går..ju Högre tornet blir desto mer krävande och svårare att kunna hålla det uppe och man börjar tveka.. När det blir för Krävande och att man måste satsa och fokusera så: Ahh Vad Faan det är bättre att riva skiten och kasta bort det Än att försöka reparera och kämpa. Vad är det nu Jag pratar om??? Jo KÄRLEK förståss!!!!!
Kärleken är inget en man "Orkar" lägga för mycket kraft och tid o energi på!! Neej men annat som att festa, jobba och umgås med vänner osv finns hur mycket Tid o Kraft o Ork på som helst!! Kärlek är så Jävla enkelt för Vissa att Ge förhoppningar, Leka med någons känslor och sen när det blir lite jobbigt och det handlar om att satsa lite så NEJ DET ÄR SLUT!!!!
Det är lättare att SÅRA och Glömma det som varit och allt man haft och gjort ihop än att Lägga tid på att satsa på sånt Jobbigt som KÄRLEK!!!
Nej nu är det Dags för mig att Gå Vidare i mitt liv!! Jag måste sluta hänga upp mitt liv på andra som inte tar vara på det man offrat och velat satsa på. Det finns hundratals, tusentals, miljontals fler än bara EN man i Världen!! Varför Har man varit en IDIOT och Väntat och hoppats på någon som inte vill satsa eller se mig för den person Man är??
Neej nu räcker det!!
Nu har jag lagt dessa känslor bakom mig!!!
Nu ska JAG ta vad livet har att erbjuda mig. Jag har haft massor av chanser att träffa andra och kanske skulle det har gett mig mer än vad denna person har gjort om man tittar på vart man står idag!!!!!!!
Varför har man varit så Dum att det var "Mer tid" han behövde och sen skulle allt bli som man hoppats?? Herregud!!!! Och så många Fina, Underbara och snälla män man gått miste om pga att man varit Fast Känslomässigt i En Enda som man trodde kände samma sak som jag.!!
Nej nej nej Slut på det som varit är BÖRJAN På Något Nytt!!!
Nu börjar mitt Nya Liv och jag tänker Ta vara på de chanser man får i Livet.
Jag har Ingen som stoppar mig nu att gå framåt och träffa någon ny.
Jag har varit fast i mina känslor alldeles förlänge och det har bara sårat mig, sänkt mig och man har förlorat massor av tid på Ingenting.
Vill Inte DU ha Mig så OKEJ !!..
Men Räkna Med Att Det Kommer Finnas en Någon
Som Kommer Ta Din Plats
i Mitt Liv Nu !!!

Det DU väljer Att Kasta Bort Kan DU heller inte tro ska Finnas kvar Just när det passar Dig!!




Nu ska jag se fram emot när man får Komplimanger av andra, Jag ska se allt från en annan sida när man är Intressant för någon och Någon visar intresse, Jag ska ta vara på de tillfällen man får i livet som man har gått miste om innan,
Jag ska inte låta mitt liv stoppas längre pga Min kärlek Till Den Man som jag Trodde ville dela sitt liv med Mig men som Inte kunde Älska mig för den Carina Jag är och som INTE Ville erkänna mig som sin Tjej en enda gång under så lång tid!!
Ju mer man Gav desto Mindre Fick man Tillbaka För att Till sist få Höra de svåraste orden: Det är Slut!!
Kanske finner jag Min Dröm man där ute :)
Kanske finns han och har funnits närmare än man har sett :)
Kanske är det Någon som står och Väntar på mig...
och som Älskar mig för den Jag är.. även med mina fel och brister :)
Men Vad som än händer.. Vad jag än gör..Vem jag än träffar.. Så kommer det alltid finnas en plats i mitt hjärta som tillhör En speciell :)
Det var sista Bladet på den sagan som jag har levt i alldeles förlänge Utan resultat av vad man gett.
Nu är det Början På Något Nytt och Jag är Beredd :D
Vi Släpper det som varit bakom oss och Nu Blickar Jag framåt med Öppna
Armar och Öppna Ögon och tar mina tillfällen :))

HERE I COME!!!!!!
















Kommentarer
Postat av: bjura

bra skrivet och du har rätt hoppass bara du kan stå emot när det börjar verka som om han bryr sig igen

2011-09-17 @ 01:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0